Poświętne 06.06.2013 r

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 o udzielenie zamówienia publicznego

 

 

Dotyczy: postępowania  prowadzonego  w trybie przetargu nieograniczonego dot.

 „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne”

 

           Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i  2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) udzielam odpowiedzi na zapytanie jednego z Wykonawców, przesłane Gminie Poświętne.

„Zastrzeżenie do rozdziału III ust. 3 SIWZ:

 

Wykonawca w oparciu o przepisy art. 181 PZP wskazuje na niezgodność z art. 29 ust 1 PZP opis przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień ust. 3 rozdz. III SIWZ.

W wyżej powołanych zapisach Zamawiający nie określił:

1.         Ilości i rodzaju pojemników satysfakcjonujących Gminę w ramach wyposażenia PSZOK.

2.         Ilości – nawet szacunkowej odpadów, które maja być odbierane z PSZOK, a także terminy odbierania tych odpadów.

Brak określenia wskazanych wyżej informacji uniemożliwia skalkulowanie ceny oferty, wobec czego wnosimy o dopracowanie przedmiotowych zapisów.”

 

 

Odpowiedź:

 

1. Zamawiający informuję że w ramach wyposażanie PSZOK Wykonawca dostarczy następujące rodzaje pojemników:

przeterminowane leki: 120 l – 1 pojemnik,

chemikalia: 240 l – 1 pojemnik,

zużyte baterie i akumulatory: 240 l – 1 pojemnik,

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: 1100 l  - 1 pojemnik

inne odpady niebezpieczne: 1100l – 1 pojemnik

Pozostałe odpady tj. zużyte opony i odpady wielkogabarytowe będą składowane luzem na terenie PSZOK

2. Zamawiający informuje, że w poprzednich latach według otrzymanych sprawozdań z firm wywozowych zebrano następujące ilości odpadów:

w roku 2012:

odpady wielkogabarytowe – 2,3 Mg,

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 0,2 Mg,

w roku 2011

odpady wielkogabarytowe – 2,8 Mg,

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 2,1 Mg

Zamawiający według najlepszej wiedzy, jaką posiada nie jest w stanie określić ilości odpadów które będą odbierane z PSZOK

Zgodnie z zał. 4 do SIWZ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, cześć III  punkt 3 ppkt 2:

Wykonawca powinien odbierać odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w sposób sukcesywny tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców oraz w terminie 3 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego takiej potrzeby drogą elektroniczną, telefoniczną lub faxem.

 

 

Wójt Gminy Poświętne

Mieczysław Stępień


Poświętne: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne
Numer ogłoszenia: 95835 - 2013; data zamieszczenia: 31.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Poświętne , ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne, woj. łódzkie, tel. 044 7564034, faks 044 7564034.

Adres strony internetowej zamawiającego: bip.poswietne.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Poświętne. Zakres zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Poświętne, na których zamieszkują mieszkańcy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 roku poz. 391 z późn. zm.), a także zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXVI/481/12 z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie przyjętego Planu Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego 2012 oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Poświętne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca składający ofertę przedstawi a) wpis do Rejestru działalności regulowanej w Gminie Poświętne w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r., poz. 391), b) aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 27 kwietnia 2001 o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.). Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca spełnił ten warunek wg. formuły: spełnia - nie spełnia.

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający stwierdzi, że wykonawca spełnił ten warunek jeżeli wykaże , że będzie dysponował na czas realizacji usługi nw pojazdami:: - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej, Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca spełnił ten warunek wg. formuły: spełnia - nie spełnia.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne wymagane oświadczenia i dokumenty: 2.1. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy; 2.2. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy; 2.3. W przypadku, gdy Wykonawca korzysta z wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych zobowiązany jest załączyć oryginał dokumentu zawierającego zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonania zamówienia 2.4. Wypełniony formularz ofertowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne postanowienia umowy określające szczegółowe warunki, na których Zamawiający zawrze umowę w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, stanowią Załącznik nr 3 do niniejszej Specyfikacji. 2 . Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w umowie, która zostanie zawarta z Wykonawcą, pod warunkiem, że zmiana ta sprzyjać będzie optymalnemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu i gospodarnemu wydatkowaniu środków finansowych 3.Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana, wpisanie nr rachunku bankowego), b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.poswietne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Poświętne ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Poświętne ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne, sekretariat urzędu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Poświętne 06.06.2013 r

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

 o udzielenie zamówienia publicznego

 

 

Dotyczy: postępowania  prowadzonego  w trybie przetargu nieograniczonego dot.

 „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne”

 

           Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i  2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) udzielam odpowiedzi na zapytanie jednego z Wykonawców, przesłane Gminie Poświętne.

„Zastrzeżenie do rozdziału III ust. 3 SIWZ:

 

Wykonawca w oparciu o przepisy art. 181 PZP wskazuje na niezgodność z art. 29 ust 1 PZP opis przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień ust. 3 rozdz. III SIWZ.

W wyżej powołanych zapisach Zamawiający nie określił:

1.         Ilości i rodzaju pojemników satysfakcjonujących Gminę w ramach wyposażenia PSZOK.

2.         Ilości – nawet szacunkowej odpadów, które maja być odbierane z PSZOK, a także terminy odbierania tych odpadów.

Brak określenia wskazanych wyżej informacji uniemożliwia skalkulowanie ceny oferty, wobec czego wnosimy o dopracowanie przedmiotowych zapisów.”

 

 

Odpowiedź:

 

1. Zamawiający informuję że w ramach wyposażanie PSZOK Wykonawca dostarczy następujące rodzaje pojemników:

przeterminowane leki: 120 l – 1 pojemnik,

chemikalia: 240 l – 1 pojemnik,

zużyte baterie i akumulatory: 240 l – 1 pojemnik,

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: 1100 l  - 1 pojemnik

inne odpady niebezpieczne: 1100l – 1 pojemnik

Pozostałe odpady tj. zużyte opony i odpady wielkogabarytowe będą składowane luzem na terenie PSZOK

2. Zamawiający informuje, że w poprzednich latach według otrzymanych sprawozdań z firm wywozowych zebrano następujące ilości odpadów:

w roku 2012:

odpady wielkogabarytowe – 2,3 Mg,

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 0,2 Mg,

w roku 2011

odpady wielkogabarytowe – 2,8 Mg,

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 2,1 Mg

Zamawiający według najlepszej wiedzy, jaką posiada nie jest w stanie określić ilości odpadów które będą odbierane z PSZOK

Zgodnie z zał. 4 do SIWZ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, cześć III  punkt 3 ppkt 2:

Wykonawca powinien odbierać odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w sposób sukcesywny tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców oraz w terminie 3 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego takiej potrzeby drogą elektroniczną, telefoniczną lub faxem.

 

 

Wójt Gminy Poświętne

Mieczysław Stępień

Załączniki:
PlikOpisRozmiarPobieranieZamieszczono
Pobierz plik (wzor umowy.doc)umowa_odpady_2013wzór umowy100 kB1622013-05-31 12:57
Pobierz plik (wzor umowy.doc)umowa_odpady_2013wzór umowy100 kB1612013-05-31 12:57
Pobierz plik (potencjal_tech.doc)zał_2_odpady_2013Potencjał techniczny45 kB1562013-05-31 12:56
Pobierz plik (potencjal_tech.doc)zał_2_odpady_2013Potencjał techniczny45 kB1662013-05-31 12:56
Pobierz plik (opis_4.doc)opis_odpady_2013Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia - zał 4 141 kB1662013-05-31 12:55
Pobierz plik (opis_4.doc)opis_odpady_2013Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia - zał 4 141 kB1632013-05-31 12:55
Pobierz plik (odpady_oferta_2013.doc)oferta_odpady_2013Formularz oferty37 kB1642013-05-31 12:54
Pobierz plik (odpady_oferta_2013.doc)oferta_odpady_2013Formularz oferty37 kB1572013-05-31 12:54
Pobierz plik (siwz_odpady_2013.doc)siwz_odpady_2013SIWZ113 kB1702013-05-31 12:53
Pobierz plik (siwz_odpady_2013.doc)siwz_odpady_2013SIWZ113 kB1682013-05-31 12:53