Zamówienia publiczne
Odpowiedzi na zapytania - Zakup energii elektrycznej
Poświętne 19.03.2012 r
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego dot. Zakupu energii elektrycznej.
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) udzielam odpowiedzi na zapytanie jednego z Wykonawców, przesłane Gminie Poświętne.
Pytanie nr. 1 Czy obiekt przechodził już procedurę zmiany sprzedawcy
Zamawiający informuje, iż procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzona zostanie po raz pierwszy.
Pytanie 2. Czy istnieje możliwość podpisania umów korespondencyjnie ?
Zamawiający informuje że nie przewiduje takiej możliwości
Pytanie 3. Jaki jest okres obowiązywania aktualnej umowy ? Jest to umowa na czas określony, nieokreślony (z jakim okresem wypowiedzenia i czy została już wypowiedziana ) ?
Obowiązujące umowy zawarte są na czas nieokreślony. Przy pierwszej procedurze zmiany sprzedawcy okres wypowiedzenia wynosi odpowiednio: 30 i 90 dni.
Pytanie 4 Czy układy pomiarowe (taryfa B) dostosowane są do TPA
Zamawiający informuję, iż zgodnie z najlepszą wiedzą nie jest w stanie udzielić informacji czy
posiadane układy pomiarowo-rozliczeniowe są dostosowane do zasady TPA.
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 637
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ
Poświętne: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ
Numer ogłoszenia: 78964 - 2012; data zamieszczenia: 14.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Poświętne , ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne, woj. łódzkie, tel. 044 7564034, faks 044 7564034.
Adres strony internetowej zamawiającego: bip.poswietne.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego będących zarówno w jego bezpośrednim zarządzie jak i również zarządzanych przez jego jednostki organizacyjne, wymienionych w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Gmina Poświętne jest uprawniona do przeprowadzenia postępowania przetargowego oraz udzielenia zamówienia w imieniu wszystkich jednostek organizacyjnych. 3. Całkowite szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla obiektów wymienionych w załączniku nr 1 w okresie od 01.06.2012 r. do 31.12.2013 r. wynosi 569 765,67 kWh. -Oświetlenie uliczne + pozostałe obiekty: 568 841,00 kWh (w okresie od 01.06.2012 r. do 31.12.2012 r. - 209 573,00 kWh. W okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r. - 359 268,00 kWh.). -Taryfa Gxx: 924,67 kWh (w okresie od 01.06.2012 r. do 31.12.2012 r. - 340,67 kWh. W okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r. - 584,00 kWh.). 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym integralną część niniejszego SIWZ. 5. Na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie ilości obiektów wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ, zmiana nie może przekroczyć 15%. 6. Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie wypowiedzenie dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowy kompleksowe) oraz reprezentowanie Zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem nowych umów dystrybucyjnych. Do wykonania ww. wymienionych czynności Wykonawca otrzyma stosowne pełnomocnictwo (załącznik nr 6.1.2, 6.2.2)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.00.00.00-3, 09.30.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: -aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; -zawartą obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego PGE Dystrybucja S.A., na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów Zamawiającego wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczeniaaktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofertnie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-Formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę - wg zał. nr 2 -Formularz cenowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - wg zał. nr 3 -Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - wg zał. nr 4 -Oświadczenie o niepowierzaniu zamówienia podwykonawcom - wg zał. 5 -Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - wg zał. 7 -Oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy lub promesy umowy - wg zał. 8 -Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.poswietne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Poświętne, ul. Akacjowa 4 ,26-315 Poświętne.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Poświętne ul. Akacjowa 4 , 26-315 Poświętne pokój nr 3 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 1117
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty - Dotyczy postępowania Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 620
Informacja z sesji otwarcia ofert -Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm” INFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT DODATKOWYCH
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 644
Informacja z sesji otwarcia ofert -Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm”
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 577
WEZWANIE DO ZŁOŻENIA OFERTY DODATKOWEJ-„Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm”
Poświętne, dnia 29.02.2012
WEZWANIE DO ZŁOŻENIA OFERTY DODATKOWEJ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm"
W związku ze złożeniem w przedmiotowym postępowaniu dwóch najkorzystniejszych ofert o identycznych cenach (108 240,00 zł) na podstawie art. 91 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r., Nr 113 poz. 759), wzywam zainteresowanych Wykonawców (P.H.U. DAW – TRANS Sławomir Podstawka Kostomłoty Drugie ul. Bugajska 77 26-085 Miedziana Góra oraz P.P.U.H Bud – Trans Krzysztof Rzeźnik ul. Rolna 6 ,26-300 Opoczno) do złożenia oferty dodatkowej w terminie do dnia 9 marca 2012 r. do godz. 10:00.
Otwarcie ofert nastąpi 9 marca 2012 r. o godzinie 10:15 w siedzibie Zamawiającego (sala konferencyjna).
Jednocześnie nadmieniam, że zgodnie z art. 91 ust. 6 ww. ustawy Wykonawcy, składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować ceny wyższej, niż zaoferowana w złożonych ofertach. Ofertę dodatkową należy złożyć na formularzu zgodnie ze załączonym wzorem.
Ofertę w nieprzejrzystej kopercie z oznaczeniem Wykonawcy należy zaadresować i oznaczyć napisem:
„OFERTA DODATKOWA:
Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm"
„Nie otwierać przed 9 marca 2012 r, godz. 10:15"
Adres siedziby Zamawiającego:
Urząd Gminy Poświętne
ul. Akacjowa 4
26-315 Poświętne
Dokumenty do pobrania dostępne są również na stronie Zamawiającego w zakładce zamówienia publiczne: http://bip.poswietne.pl
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 976
Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm
Poświętne: Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm
Numer ogłoszenia: 48356 - 2012; data zamieszczenia: 17.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Poświętne , ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne, woj. łódzkie, tel. 044 7564034, faks 044 7564034.
Adres strony internetowej zamawiającego: bip.poswietne.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest: sukcesywna dostawa 2000 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm spełniającego wymogi norm PN-EN 13043, PN-EN 13242 dla kruszyw do drogownictwa, zakupionego we własnym zakresie przez dostawcę oraz dostarczenie i rozładunek na terenie Gminy Poświętne w miejsca wskazane przez Zamawiającego. Koszt transportu przedmiotu zamówienia oraz jego załadunku i rozładunku leży po stronie Wykonawcy i należy ten koszt wkalkulować w cenę ofertową, Zamawiający będzie składał Wykonawcy sukcesywnie i w miarę potrzeb zamówienia na określone ilości kruszywa wraz ze wskazaniem miejsca dostawy. Realizacja dostaw rozpocznie się w terminie do 2 dni od telefonicznego, faksowego lub pisemnego złożenia zamówienia, Wykonawca dostarczał będzie zamówione kruszywo w miejsca wskazane przez Zamawiającego nie zależnie od ilości, - Dostawa każdej partii kruszywa musi odbywać się przy obecności następujących osób: pracownika Urzędu Gminy Poświętne lub sołtysa danej miejscowości, po wcześniejszym zawiadomieniu o tym fakcie Zamawiającego przez Wykonawcę, Wykonawca przy każdorazowym dostarczeniu materiału jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu dowód WZ wraz z kwitem wagowym.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniającychZamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego. Przedmiot zamówień uzupełniających tożsamy z przedmiotem zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 14.21.22.00-2, 60.10.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczeniaaktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofertnie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofertnie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz oferty, parafowany projekt umowy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
zmianie nazwy firmy, danych adresowych lub osób uprawnionych do podpisania umowy, jeżeli zmiany nastąpiły po zawarciu umowy, wpisaniu lub zmianie numeru konta bankowego, zmianie stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy, a w ślad za tym zmiany wynagrodzenia określonego umowie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.poswietne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Poświętne ul. Akacjowa 4 26-315 Poświętne.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Poświętne ul. Akacjowa 4 26-315 Poświętne.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 670
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty - Dostawa paliw płynnych dla Zakładu Usług Komunalnych w Poświętnem
Poświętne 13.03.2012
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Dotyczy postępowania „Dostawa paliw płynnych dla Zakładu Usług Komunalnych w Poświętnem”
Zakład Usług Komunalnych w Poświętnem działając na podstawie art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113. poz. 759 z późn. zm), znanej dalej PZP informuje, ze w przedmiotowym postępowaniu jako najkorzystniejsza wybrana została oferta firmy : P. P. H. U. JAN-POL 26-300 Opoczno ul. Inowłodzka 24a za łączną cenę 74 520 zł brutto
Uzasadnienie wyboru
Wybrana oferta zgodna jest z treścią SIWZ, a wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, a cena za wykonanie zamówienia nie przekracza kwoty, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Wynik oceny ofert ustalony został zgodnie z zasadami zawartymi w SIWZ – najniższa cena
Zestawienie złożonych w postępowaniu ofert:
1 P. P. H. U. JAN-POL 26-300 Opoczno ul. Inowłodzka 24a - 74 520 zł brutto
Dziękujemy za złożenie ofert, jednocześnie że umowa z wykonawcą P. P. H. U. JAN-POL 26-300 Opoczno ul. Inowłodzka 24a zostanie zawarta zgodnie z art.94 ust.2 pkt.1 PZP .
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 529
Dostawa paliw płynnych dla Zakładu Usług Komunalnych w Poświętnem
Poświętne: Dostawa paliw płynnych dla Zakładu Usług Komunalnych w Poświętnem
Numer ogłoszenia: 30940 - 2012; data zamieszczenia: 01.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Poświętne , ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne, woj. łódzkie, tel. 044 7564034, faks 044 7564034.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.poswietne.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa paliw płynnych dla Zakładu Usług Komunalnych w Poświętnem.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup w 2012 paliw płynnych do napędu maszyn i pojazdów mechanicznych znajdujących się w Zakładzie Usług Komunalnych w Poświętnem w ilości: - olej napędowy 12 800 litrów - benzyna bezołowiowa 95 E - 400 litrów Zamawiający zastrzega sobie prawo niezrealizowania całości zamówienia w podanym okresie lub zwiększenia ilości zapotrzebowania na paliwo - prawo opcji art.34 ust.5 Prawo zamówień publicznych. Podana ilość paliw jest ilością szacunkową i nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do ilości paliw faktycznie zakupionego przez Zamawiającego w toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Dostawy będą realizowane na zasadzie doraźnych tankowań do zbiorników maszyn i pojazdów mechanicznych Zamawiającego, w stacji lub stacjach paliw Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę. Wykonawca w miejscu sprzedaży prowadzić będzie na potrzeby Zamawiającego ewidencję zakupionych paliw, w której odnotowane zostaną: data wydania paliwa, ilość wydanych litrów, nazwisko i imię oraz podpis osoby pobierającej, nr rejestracyjny pojazdu, cena jednostkowa obowiązująca na stacji w dniu wydania paliwa, wartość pobranego paliwa.
Rozliczenie za dostawę oleju napędowego i benzyny bezołowiowej 95 E następować będzie w oparciu o: cenę za 1 litr tankowanego paliwa uwidocznioną na dystrybutorze w czasie tankowania pojazdu; deklarowany w ofercie stały upust cenowy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.61.11.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca składa oświadczenia z 22 ust. 1 pzp,
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca składa oświadczenia z 22 ust. 1 pzp,
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca składa oświadczenia z 22 ust. 1 pzp,
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca składa oświadczenia z 22 ust. 1 pzp,
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Parafowany projekt umowy Wykaz stacji na których realizowane będzie zamówienie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się wprowadzanie zmian polegających na : a) zmianie nazwy firmy, danych adresowych lub osób uprawnionych do podpisania umowy, jeżeli zmiany nastąpiły po zawarciu umowy, b) wpisaniu lub zmianie numeru konta bankowego, c) zmianie stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy, a w ślad za tym zmiany wynagrodzenia określonego umowie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.poswietne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Usług Komunalnych w Poświętnem, Stefanów 2a, 26-315 Poświętne.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Zakład Usług Komunalnych w Poświętnem, Stefanów 2a, 26-315 Poświętne.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 570
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty - Dotyczy postępowania „Dostawa węgla eko-groszku do Zespołu Szkół Samorządowych w Poświętnem”
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 527
Dostawa węgla eko-groszku do Zespołu Szkół Samorządowych w Poświętnem Numer ogłoszenia: 3667 - 2012;
Poświętne: Dostawa węgla eko-groszku do Zespołu Szkół Samorządowych w Poświętnem
Numer ogłoszenia: 3667 - 2012; data zamieszczenia: 04.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Samorządowych w Poświętnem , ul. Szkolna 2a, 26-315 Poświętne, woj. łódzkie, tel. 44 754 70 12, faks 754 70 12.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa węgla eko-groszku do Zespołu Szkół Samorządowych w Poświętnem.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa węgla eko-groszku do Zespołu Szkół Samorządowych w Poświętnem ul. Szkolna 2a, 26-315 Poświętne od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2012 r., w ciągu 4 dni od telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wymagania zamawiającego: - polski węgiel eko-groszek w ilości około 80 ton, parametry nie gorsze niż : granulacja: 5-25 mm, kaloryczność min. 26 000 kJ/kg, siarka max. 0,8 %, popiół max. 8 %, wilgotność max. 10,0 %. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych dostaw w zależności od warunków atmosferycznych, a Wykonawca nie będzie miał z tego tytułu roszczeń. - Wykonawca dostarczy opał własnym transportem Zespołu Szkół Samorządowych w Poświętnem ul. Szkolna 2a 26-315 Poświętne , w odpowiednich ilościach i w ustalonych terminach. -Wraz z dostawą Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia certyfikatu z kopalni potwierdzającego parametry jakościowe dostarczonej partii towaru oraz wydruk potwierdzający ważenie. - Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia zgodności parametrów dostarczonego towaru z parametrami wymaganymi. W takim przypadku próbka do oceny jakości eko-groszku będzie przygotowana przez osoby wyznaczone ze strony Zamawiającego i Wykonawcy oraz przekazana do laboratorium wskazanego przez Zamawiającego. Koszty badania jakości dostarczonego towaru obciążają Zamawiającego z zastrzeżeniem, że w przypadku stwierdzenia niezgodności parametrów z parametrami wymaganymi, to Wykonawca pokryje koszty badania laboratoryjnego oraz wszystkie koszty wymiany wadliwego towaru na towar o parametrach zgodnych z wymaganiami Zamawiającego. -Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zgodności wagi dostarczonego eko-groszku faktycznie dostarczonego z wagą wskazaną na fakturze. W przypadku stwierdzenia niezgodności, Wykonawca zobowiązuje się do dokonania korekty faktury i wskazania w niej wielkości faktycznych.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.11.10.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna warunek za spełniony wówczas, gdy Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Parafowany projekt umowy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się wprowadzanie zmian polegających na : a) zmianie nazwy firmy, danych adresowych lub osób uprawnionych do podpisania umowy, jeżeli zmiany nastąpiły po zawarciu umowy, b) wpisaniu lub zmianie numeru konta bankowego, c) zmianie stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy, a w ślad za tym zmiany wynagrodzenia d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych dostaw w zależności od warunków atmosferycznych. Zmiany ilościowe przekraczające 30 % ilości określonej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymagają aneksu w formie pisemnej. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają zgody obu stron i aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.poswietne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Samorządowy Szkół w Poświętnem ul. Szkolna 2a, 26-315 Poświętne.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Zespół Samorządowy Szkół w Poświętnem ul. Szkolna 2a, 26-315 Poświętne.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
- Metryka
- Marcin Wójcicki
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłony: 645